Mac Forums

Mac Forums (http://www.mac-forums.com/forums/)
-   iOS and Apps (http://www.mac-forums.com/forums/ios-apps/)
-   -   Watching tv on ipad (http://www.mac-forums.com/forums/ios-apps/230599-watching-tv-ipad.html)

RustProofCorn 02-26-2011 03:02 PM

Watching tv on ipad
 
Has anyone found a way to do this? I like pawn stars, v, American pickers and a bunch more but we will stop there.

schweb 02-26-2011 03:04 PM

Rent them on iTunes and watch them on your ipad?

RustProofCorn 02-26-2011 03:14 PM

Man that would be a lot of money. I live where I can't get tv right now but have never had to pay for tv before. But if that's the only possibility I'm gonna have to budget to ten tv shows a month. Ugh

schweb 02-26-2011 03:17 PM

That's really the only legal option unless they're available for streaming on Netflix, Hulu, or another legit service.

bobtomay 02-26-2011 03:27 PM

Check hulu. Some shows that they do not have, they provide links to the stations web site where you can get them.

2 out of 3 of the ones you mentioned are on hulu.

schweb 02-26-2011 03:28 PM

Quote:

Originally Posted by bobtomay (Post 1192271)
2 out of 3 of the ones you mentioned are on hulu.

Except they won't stream to the iPad, they're not licensed for mobile.

bobtomay 02-26-2011 03:32 PM

drag..

Kitchen Nightmares is on it.

Check out the ABC app also - they've got around 15 of their shows available.

chas_m 03-01-2011 04:35 AM

Ten shows a month at $2 per = $20.

I realise that's still "paying for television" but, you know, COME ON. That's ad-free, even!

bobtomay 03-01-2011 04:51 AM

Yeah, but $20 x 4 weeks makes it $80 a month - not inexpensive.

chscag 03-01-2011 01:09 PM

Quote:

Originally Posted by bobtomay (Post 1193827)
Yeah, but $20 x 4 weeks makes it $80 a month - not inexpensive.

I agree. That's more than what I'm currently paying for Verizon FIOS TV with 300+ channels.

schweb 03-01-2011 01:12 PM

Can't you buy season passes for iTunes series that are a lot less than that? I'm not sure though since I do most of my streaming through Netflix, Hulu Plus, and Vudu.

McBie 03-01-2011 01:43 PM

In Belgium we have a service called Yelo on the iPad ( check the app store )
I can watch TV on my iPad whilst walking through the house or spending time in the ' little room ' -_-
Works like a charm.

Cheers ... McBie

MYmacROX 03-01-2011 01:44 PM

Some networks have apps now with full shows. PBS, for example.

bobtomay 03-01-2011 01:57 PM

Quote:

Originally Posted by schweb (Post 1193973)
Can't you buy season passes for iTunes series that are a lot less than that? I'm not sure though since I do most of my streaming through Netflix, Hulu Plus, and Vudu.

Rentals are $.99 at the cheapest end - purchased SD TV shows are $1.99 and HD are $2.99 per episode - Season passes for current shows typically save you from nothing to a couple of bucks.

Past seasons can sometimes be had at better prices, once in awhile as low as the rental rate.

RustProofCorn 03-01-2011 06:26 PM

Is vudu a app? I have netflix and hulu plus. Hulu plus is kinda a joke however. For the iPad that is.


All times are GMT -4. The time now is 06:15 AM.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.